Sunday, October 21, 2012

jalan jalan di ashabul kahfi

Assalamualaikum

  haritu aku bru pegi laut mati..chet!berlagak btul minah ni..bru gi laut mati dah kecoh cerita kat blog.haha,biar la aku nk cerita..kalo ko tak nak dengar engkau boleh kuar ok? #dgan muka bajet ganas#.

  ok ok, sambung balik..sebenarnya aku pon tak sangka gak camna boleh budak taun satu dah pusing2 jordan. patutnya kita kena la strunggle and study hard la katakan. tapi disebabkan mengenangkan kawan aku yang comel tu, kitorang pon bawak la dia makan angin dan segala benda yang nak makan sebelum dia fly ke mesir..sob3, sedih kot! (muka mintak pelempang). k.sambung balik.. maka bermula perjalan kitorang yang ditour guide oleh encik ubaid merangkap driver kami.. haha driver. First tempat yang kitorang gerak ialah ke ashabul kahfi. yeay!! dapat pergi ashabul kahfi :)  (muka happy giler time tuuu) sekali bila dah sampai, hamik kauu!! padan pasir kiri kanan dengan berbukit bukaunyeer.. jenuh dok memanjat bukitnya. yela dah kata pergi ashabul kahfi, of course la kena masuk gua kan kannn?



            oppssss. ni encik driver ker? iyelaa.. jangan tertukar pulak dengan zizan, hmmm zizan la sanggat kann..




                        pergghh amik gambar dengan muka tak bersalah pulak tu..tak boleh blahh.


       relax dulu..kitorang bukan masuk dalam lagi. waktu tu aku punyer la dok ketuk ketuk pintu tu mana la tau ada orang kat dalam. tapi tak boleh gak last last aku tendang pintu tu.. haha bukan boleh bukak gak pon pintu tu. chehh !! cakap nak gampang jeww..

                    hoho.. gambar pak cik guard ashabul kahfi *_* shinyy seyhh cik guard nie. orang beriman la katakann..


                               orang sesat di ashabul kahfi.. haha sesat kew? macam kenal jeww..hmmm



                               ohh snap!! gambar bajet baik.. haha jangan terpadaya dengan muka2 sebegini         ok..nampak jew muka ayu.. sekali kau taekwando tali pinggang hitam tau!.

 


haaa..sampai pon kat dalam gua akhirnya..yela dari tadi aku asyik dok tunjuk gambar(bajet baik la katakan) kuikui.. (gelak sambil terkepit-kepit)..ok adik adikk ini ialah harta peniinggalan warisan datuk nenek moyang kita..ko nampak tak? hmmm.. sebenarnya aku pon tak berapa nak kenal dengan barang barang ni.. yang aku tau ini semua adalah batu-batu yang tak berapa nak boleh guna pada zaman ni dan sangat berharga pada zaman dahulu.. cehh! ntah pape tah.. harap jew ada muka tour guide tapi sepatah haram tak cerita menatang(suka suka hati aku jew menatang natang kann) apakah yang berbentuk seperti pasu tu.. sabo je la.. *_________*


                     bhaha.. muka muka excited nie.. nampak teruja!!haha, yela. untung la masuk gua..

                                          kawan kawan sejati ni beb!! bukan senang nak carik..

   dah la.. jom la keluarr penat la asyik tunjuk gambar kau orang jew.. haha. lantaklah aku nak post gak gambar gambar dorang ni sampai puasss!! weeekkkkkk~~..ok jom kuar..

   ok.. setakat ni dulu la kot.. aku nak cerita banyak banyak pon bukannya korang nak dengar.. k.bye.wassalam. chooppp!! lepas ni ada lagi... tapi kena tunggu new entry la..

5 comments:

  1. Wah kakak syida..pnjang punye huraian nie..
    siap zizan smpat di snap ya..
    best pnyer cita nie..hehehe
    1 person like
    :)

    ReplyDelete
  2. testing ya kak syida...

    ReplyDelete
  3. haha, kakak syida la sngt..tergoliat lidah den menyebot nama tuu..

    ReplyDelete
  4. pergh, jealousnya gambar tour guides jadi first picture :)

    ReplyDelete
  5. haha..ok,abaikan gamba tu..peace!!

    ReplyDelete